Vi hjälper dig att utveckla fingertoppskänsla för varje kund samt skapa ett engagemang och en dialog som leder till en långvarig relation.

 
_DSC3596_Kristofer Samuelsson Photography.jpg
 

Vår unikitet

Relation & Brand har kompetens och erfarenhet av att driva hela processen från analys av kunddatabas, insikt och aktivitet till uppföljning och förbättringsförslag. Vi tar ansvar för de åtgärder som vi föreslår, om vi tror att exempelvis ett stamgästprogram kommer att ge bäst resultat, finns vi där för att utforma upplägg, implementera, mäta resultat, utvärdera och justera upplägget vid behov. Vi hjälper dig att utveckla fingertoppskänsla för varje kund samt skapa ett engagemang och en dialog som leder till en långvarig relation.

 
 

Våra tjänster

1a.png

Analys

Med utgångspunkt i er kunddatabas hjälper vi er få ökad insikt i kundernas vanor och beteenden. Vi visualiserar nuläge, mäter livstidsvärdet för varje kund samt genomför profileringar och segmenteringar för en fördjupad insikt i kundernas köpbeteenden. Konkret visar analysen exempelvis hur många varor en genomsnittskund köper under sex månader eller hur många förstagångsköpare som återkommer. Ett alternativ är att använda fokusgrupper för att öka förståelsen för värderingar, intressen och vanor. Beroende på vad den inledande analysen visar hjälper vi sedan till med djupare analyser för att identifiera tvillingar, minimera avhopp, optimera rabatter eller att exempelvis beräkna lönsamheten vid kampanjer. Allt för att utveckla affären med era kunder. 

 
 
2a.png

Strategi

I ett nära samarbete hjälper vi dig att utforma, förändra och förbättra ditt kundprogram. Med avstamp i analys stakar vi tillsammans ut en strategi för hur vi kan skapa engagemang, förbättra kundupplevelsen och tillföra ett större värde. En naturlig del av ett strategiskt arbete är att kartlägga kundresan för att kunna matcha kundernas möten med relevant information och effektiva erbjudanden. Strategin leder raskt vidare till beslut och aktivitet. En aktivitet kan vara att trogna kunder som uppskattar närproducerad mat får träffa en ekobonde under en kundkväll eller att en förstagångsköpare kan få ett skräddarsytt erbjudande för att komma tillbaka. I nästa steg mäter vi utfallet och fattar beslut om kommande åtgärder. Du kan välja att stärka och utveckla en av delarna eller jobba med hela flödet.

 

Hör av dig!

Vill du också utveckla fingertoppskänsla för dina kunder? 
Hör av dig till Nichlas Spångberg, VD, så berättar han mer.
Välkommen på en kopp kaffe hos oss på Stora Nygatan i Gamla Stan, Stockholm.

_DSC3626_Kristofer Samuelsson Photography.jpg
 
3a.png

Teknik

Våra tekniska lösningar och verktyg, exempelvis Net Relation Manager, är utvecklade för att dina kunder ska känna sig unika och sedda och för att du ska kunna följa upp resultatet av din aktivitet. Vi hjälper dig att skapa automatiserade flöden av exempelvis erbjudanden eller kampanjer och integrerar även flödena i relevanta system. Analysen kan ha visat att en tredjedel av dina kunder är veganer som gärna tar emot inspirerande recept men även vill bli inbjudna till kurser i mindfulness och yoga.

 
 
4a.png

Kommunikation

Vi ser till att du når rätt kunder med ett engagerande och skräddarsytt budskap, i rätt kanal, vid rätt tidpunkt. Med avstamp i kundernas beteenden, intressen och drivkrafter utformar vi budskap (och kommunikation) så att den väcker maximalt intresse hos en specifik kundgrupp. Vi hjälper er också att utforma aktiviteter, kampanjer, texter och bilder som bottnar i er grafiska profil och tonalitet.

 
 

Inspiration, events, trendspaningar

Missa inte vårt nyhetsbrev!

 
 
 
_DSC3441_Kristofer Samuelsson Photography.jpg