Du kan inte vara relevant om du inte vet vad som driver kunderna.

Tillförlitlig kunddata är livsviktig för handelns kundklubbar. Men bara en tredjedel har koll på vad kunderna faktiskt tycker. Det visar undersökningen Lojalitetsprogramsindex från Swedma och Relation & Brand. Företagen har förstått behovet av data – men är dåligt rustade. Detta menar skribenten Lars Lindqvist, kommunikationsstrateg på Relation & Brand.

Klicka på rubriken för att läsa mer

Read More
Vi vann guld!

Vi vann ett guld i Guldnyckeln tillsammans med vår kund Bixia i analysklassen för vårt bidrag "När innehållet i elkontakten och kundkontakten är det som gör skillnaden".

Vi är oerhört stolta och glada och förstås tacksamma för att Bixia har förstått vikten av att löpande mäta hur kunderna upplever den kommunikation man får med hjälp av vår varumärkestracking, R2B, och att man hela tiden använder resultatet för att bli mera relevant i sin kommunikation mot olika kundgrupper.

Klicka på rubriken för att läsa mer

Read More
Minska churn och förhindra kundtapp

Företag ägnar i regel mycket tid åt att rekrytera in fler kunder. Det är förstås en viktig del av verksamheten, men det som lätt glöms bort är de befintliga kunderna. Krut läggs ofta på att sälja in sin produkt eller tjänst, och sen lämnar kunden företaget efter 6-12 månader. Men lika mycket som en ny kund påverkar intäkterna positivt, påverkar en avhoppade kund intäkterna negativt. Vi på Relation & Brand fokuserar därför till stor del på att hålla befintliga kunder nöjda så att de stannar längre.

Läs mer genom att klicka på rubriken!

Read More