Tillbaka till alla evenemang

Seminarie - Hur man bygger segment med hjälp av kundbeteende.

  • Relation & Brand 33 Stora Nygatan Stockholm, Stockholms län, 111 27 Sweden (se karta)
Kundbeteende.jpg
datum.jpg

Hur man bygger segment med hjälp av kundbeteende för att bli mera relevant i din kommunikation.

Relation & Brand vill berätta om en nytänkande metod som ger helt nya svar

Oftast när man bygger kundsegment använder man sig av sociodemografisk information. Under dagens frukost kommer vi att presentera hur man istället bygger segment utifrån kundernas inköpsbeteende.

Vi kommer att redogöra för hur inköpsbeteende fungerar som en nytänkande segmenteringsmetod och hur man i praktiken skapar relevant kommunikation som bygger på hur just dina specifika kundgrupper. Och då med den unika styrkan - till skillnad mot traditionell segmentering - att den skapar försäljning, direkt kopplad till kunderna och deras inköpsbeteende. 

För att belysa hur metoden fungerar i verkligheten kommer vi även att visa några konkreta kundexempel.

Seminariet hålls i av Peter Blidén, analytiker och Nichlas Spångberg VD på Relation & Brand.

Varmt välkommen på frukost, inspiration och verkliga exempel.


Datum:  20 september 2018

Tid:  08:00- 09:30 (Seminariet startar kl. 08:30

Plats:  Stora Nygatan 33  i Gamla Stan, Stockholm


Talare

nichlas240_2.png

  

  

Nichlas Spångberg

VD, Relation & Brand

peter240.png

   

  

Peter Blidén

Analytiker, Relation & Brand


Tidigare evenemang: 22 mars
Hur man bygger ett kundprogram
Senare evenemang: 25 oktober
Hur man bygger ett kundprogram