Hur man bygger segment med hjälp av kundbeteende för att bli mera relevant i din kommunikation.
Relation & Brand vill berätta om en nytänkande metod som ger helt nya svar
Oftast när man bygger kundsegment använder man sig av sociodemografisk information. Under dagens frukost kommer vi att presentera hur man istället bygger segment utifrån kundernas inköpsbeteende.
Vi kommer att redogöra för hur inköpsbeteende fungerar som en nytänkande segmenteringsmetod och hur man i praktiken skapar relevant kommunikation som bygger på hur just dina specifika kundgrupper. Och då med den unika styrkan - till skillnad mot traditionell segmentering - att den skapar försäljning, direkt kopplad till kunderna och deras inköpsbeteende.
För att belysa hur metoden fungerar i verkligheten kommer vi även att visa några konkreta kundexempel.
Seminariet hålls i av Peter Blidén, analytiker och Nichlas Spångberg VD på Relation & Brand.
Varmt välkommen på frukost, inspiration och verkliga exempel.
Datum: 20 september 2018
Tid: 08:00- 09:30 (Seminariet startar kl. 08:30
Plats: Stora Nygatan 33 i Gamla Stan, Stockholm
Talare
Nichlas Spångberg
VD, Relation & Brand
Peter Blidén
Analytiker, Relation & Brand