Back to All Events

Ny vd för Relation & Brand blir Mikael Nordenstjerna


5.jpg

Ny vd för Relation & Brand blir Mikael Nordenstjerna

Ny vd för Relation & Brand blir från årsskiftet Mikael Nordenstjerna. Skiftet avslöjar en satsning på tillväxt hos företaget, samtidigt som de befintliga kunderna ges ett starkare fokus.

 

– Min första uppgift blir att renodla de strategier och tankar som vuxit fram de senaste åren, men som det saknats tid och kraft för att genomföra. Målet är definitivt att växa men utan att tappa fokus varken på vår affär eller våra kunder, säger Mikael Nordenstjerna, tillträdande vd på Relation & Brand.

Senast kommer Mikael Nordenstjerna från rollen som COO på MyNumbers. Under sin karriär har han haft en rad affärsutvecklande roller inom såväl mindre som större företag. Nu ser han fram mot ett helhetsansvar för att leda en framgångsrik förändring.

– Relation & Brand är ett väldigt spännande företag som också är ledande inom sitt segment. Företaget har redan en väldigt intressant kundlista, inte bara av traditionell retail utan även elbolag och andra. Dessutom drivs företaget med ett produktfokus där vi levererar värde kring ett ämne vi verkligen kan, säger Mikael Nordenstjerna.

– Här finns en stor potential till utveckling. Och det var inte en förvaltade person som söktes till vd-rollen utan någon som kan se till att det utvecklas. Det hoppas jag kunna bidra med, säger han.

De senaste sju åren har grundaren Nichlas Spångberg haft vd-rollen. Att lämna över till Mikael Nordenstjerna ser han som ett sätt att kunna fokusera bättre.

– Det var en tillfällig lösning att jag skulle bära vd-titeln och nu det dags att lämna över den. Skiftet innebär flera positiva förändringar för våra kunder där vi ännu bättre kan fokusera på att leverera det värde som leder dem till ytterligare framgång och tillväxt, säger Nichlas Spångberg.

Även om han tar ett steg tillbaka från vd-rollen tar han ett steg framåt vad gäller kundrelationer och utveckling.
– Nu får jag tiden att verkligen ägna mig åt att bygga vidare på våra kunders utveckling. De som redan känner mig vet att jag är en pragmatisk person trivs bäst i en praktisk roll där jag kan tillföra ett verkligt värde till våra kunder, säger Nichlas Spångberg.

Dessutom kommer han att finnas tillgänglig för den nya vd:n om så krävs.
– Men jag kommer inte att lägga mig i det arbetet, Mikael blir den kraft som kommer att genomföra de strategier och tillväxtplaner som vi alla ser framför oss. Han har helt rätt egenskaper för att leda Relation & Brands nästa utvecklingssteg, säger Nichlas Spångberg, grundare av Relation & Brand.

Mikael Nordenstjerna
Ålder:
43 år
Familj: Gift och har två barn, 5 och 7 år, samt tre katter.
Boende: Tyresö
Fritid: Snickeribegåvad och ser som främsta avkoppling att bygga vidare på villan och lantstället. Reser gärna. Gillar att läsa, mest blir det managementlitteratur och biografier. Pluggar gärna parallellt med jobbet, tog ut en ekonomexamen i våras och fortsätter nu med juridik för att det är intressant och användbart.

Karriär i urval: Panopticon Software, Fujitsu Services, Fujitsu Sweden, ExOpen, MyNumbers (se Mikaels Linkedin-profil)


nichlas240_2.png

Nichlas Spångberg

VD, Relation & Brand

webb.jpg

Mikael Nordenstjerna

Tillträdande VD, Relation & Brand

Earlier Event: March 27
Relation & Brand på Guldnyckeln 2019