Back to All Events

Frukostseminarium hos Swedma - Vilken kundupplevelse och effekt levererar din kommunikation?

  • Swedma 62 Kungsgatan Stockholm, Stockholms län, 111 22 Sweden (map)
iStock-495215934.jpg
tid-adress.jpg

Frukostseminarium hos Swedma - Vilken kundupplevelse och effekt levererar din kommunikation?

Relation-to-Brand – en ny tracking som elbolaget Bixia använder för att mäta kundupplevelsen av kommunikationen.

Bixia är en ny aktör på en elmarknad med generiska produkter. Hör dem berätta om hur de arbetar med att göra skillnad med innehållet i elkontakten och kundkontakten.

Den stora utmaningen är att differentiera kommunikationen för en produkt som är svår att differentiera i sig. Nyckeln är att förstå kunderna och deras upplevelse av kommunikationen. För att både nå fram och in – och uppnå önskad kommunikativ och affärsmässig effekt – måste vi kunna följa och förstå hur de tar emot vår kommunikation både rationellt och emotionellt.

Den 7 februari berättar Peter Janefjord från Bixia och Lars Lindqvist från Relation & Brand mer om vad man kunnat identifiera med hjälp av kundtrackingen Relation-to-Brand R2B™ och hur man arbetar med insikterna.

R2B™ är ett specialkoncept för mätning och varumärkestracking direkt på kundnivå. 

R2B™ följer vad kunderna uppfattar som relevant respektive intressant – och kan framförallt koppla kommunikationsinsatserna direkt till effekter och affärsutfall. 

Huvudsakliga takeaways

  • Koll på hur befintliga kundgrupper verkligen upplever kommunikationen.

  • Vägledning om vad i kommunikationen som bygger kundvärde.

  • Besked om vilka delar av kommunikationen som levererar eller underpresterar i sitt uppdrag, det vill säga vad som kan förbättras.

Kort sagt, värdefull feedback tillbaka till strategi- och kommunikationsarbetet

Plats: SWEDMA, Kungsgatan 62, Stockholm

Mer info: https://www.swedma.se/kundupplevelse-7-februari/


Talare

Peter_bw-200x200.jpg

  

  

Peter Janefjord

Kundkommunikationsansvarig, Bixia

Lars_bw-200x200.jpg

Lars Lindqvist

Kommunikationsstrateg, Relation & Brand & Bixia